BABY CLUB
CHOBOTNIČKA
BABY CLUB
CHOBOTNIČKA

Milé maminky, milí tatínkové,

vítejte na stránkách Baby clubu Chobotnička.

Náš Baby club, který se může pochlubit 23 letou tradicí v plavání kojenců a batolat, nabízí rodinné a přátelské prostředí. Naše lekce probíhají v bazénu s maximálně šesti rodiči a jejich dětmi, za přítomnosti jedné instruktorky, a to bez přístupu veřejnosti. Tímto způsobem zajišťujeme maximální soukromí a pohodlí pro všechny účastníky. K dispozici je také příjemné zázemí, kde si můžete zakoupit plavecké pomůcky, jako jsou dětské plavky, čepice nebo brýle pro rodiče, a menší občerstvení pro děti. Samozřejmostí je možnost pohodlného parkování pro auta i kočárky.

Ke každému děťátku přistupujeme individuálně a celá výuka probíhá formou hry, doprovázené písničkami a říkankami. V bazénu používáme barevné hračky a pomůcky, stejně jako plavecké čepice a brýle pro rodiče.

Děti se u nás zábavnou formou naučí splynout s vodou, pohybovat se v ní a nebát se jí, zatímco maminky se v našem Baby clubu těší na pravidelná setkání, často navazují nová přátelství a scházejí se i mimo Baby club. Tatínkové naopak ocení možnost strávit čas aktivním odpočinkem se svým potomkem a naučit se s ním něco nového.

Něco málo o plavání kojenců a batolat

Plavání kojenců a batolat neznamená naučit kojence plavat. U nejmenších dětí jde především o radostnou hru rodičů s dětmi ve vodě s využitím kladného vztahu k vodnímu prostředí, ve kterém se vyvíjelo v nitroděložním životě. Přesto však má kojenecké „plavání“ velký význam pro pozdější výuku plaveckých způsobů.

Děti se přirozenou a hravou formou postupně učí základním plaveckým dovednostem, které musí zvládnout vlastně každý, kdo se chce naučit plavat. Naučí se splývat v poloze na zádech i na bříšku, vydechovat do vody, skákat, s úsměvem se potápět a orientovat se pod vodou. Především však získá cit pro vodu, který je důležitý pro pohyb ve vodě a je nezbytným předpokladem pro pozdější výuku plavání.

Plavat plaveckými způsoby učíme děti až kolem čtvrtého roku věku dítěte, kdy dokáže věrněji reprodukovat pohyb. Děti do tří let nejsou schopny se naučit plavat správnou plaveckou technikou, přesto s jejím nácvikem se začíná co nejdříve ( od 9. měsíce věku dítěte). Pro získání správného a účinného plaveckého pohybu je potřeba hodně úsilí a trpělivosti rodičů a instruktorů.

Ze všech předností, které kojenecké „plavání“ má, je nejhodnotnější psychický a citový dopad tohoto zájmu na všechny členy rodiny. Prohlubuje se citová vazba a vzájemné porozumění mezi rodičem a dítětem. Dítě má z pohybu ve vodě v těsné blízkosti rodiče radost, těší se na něj a naopak rodič má radost z úspěchů dítěte. Rodiče to motivuje věnovat se dítěti více, než vyžaduje základní péče. Tím se lépe poznávají, získávají k sobě hlubší citové pouto a zájem o sebe.

Děti si postupně a nenásilně zvykají na kolektiv dětí a lidí kolem sebe. Plavající děti jsou v porovnání s dětmi, které neplavou, prokazatelně otužilejší, zdravější, lépe se vyvíjí po psychomotorické stránce, jsou pohybově zdatnější, bystřejší, vnímavější, lépe jí i spí, trpí méně bolestí bříška v důsledku odcházení střevních plynů.

Kojeneckým „plaváním“ dosahujeme v kombinaci s rehabilitací velmi dobrých výsledků při léčení tělesně postižených dětí, kojenců s lehkými disfunkcemi a s chronickým onemocněním horních cest dýchacích.

Důležité je však upozornit, že „plavání“ je přínosem pouze v návaznosti na dobrou základní péči a zvyšuje se všestranným působením na celkový rozvoj dítěte.